Issues

This section lists issues - problems on the street network and related matters.

Issues always relate to some geographical location, whether very local or perhaps city-wide.

You can create a new issue using the button on the right.

Listed issues, most recent first, limited to the area of Praha 14:

  • Zbytečný zákaz na konci Lhotské

    Created by Vratislav // 2 threads

    Na konci ulice Lhotské je na na sídlištní parkové cestě zcela zbytečně umístěný zákaz jízdy i pro kola. Jedná se o místní propojení sídliště v ul. Mezilesí s ulicí Lhotskou.

    Navrhuji z obou stran nahradit značku B1 značkou B11.

    Na tomto sídlišti jsem vyrostl a nevidím důvod, proč by zde měla být jízda na kole zakázána. Ostatně stejně jako na téměř všech ostatních sídlištních chodnících, které jsou na občasnou jízdu na kole šířkově dimenzovány. V praxi se zde stejně bude jezdit, zákaz nikdo vymáhat nebude, jedná se pouze o zbytečné šikanování cyklistů. Frekvence tu nikdy nebude ohrožující.

    Please sign in to vote.
  • semafor nespusti smycku pro cyklistu

    Created by schunka // 1 thread

    Ve smeru ze Sklenske do Ocelkovy nespusti semafor pro samotneho cyklistu nikdy zelenou. Zajimave je, ze zelena z protismeru neznamena zelenou i z tohoto smeru. Nejvic se mi povedlo cekat 4 cele cykly nez prijelo auto z meho smeru a zelena v dalsim cyklu naskocila.
    Reseni by bylo zvysit citlivost snimace, pripadne poustet zelenou i pokud je zelena z protismeru.

    Please sign in to vote.
  • Cyklopruh Kolbenova

    Created by schunka // 2 threads

    Kolbenova ulice od náměstí OSN az k vozovně Hloubětín. Silnice je celou dobu dvoupruhová, ale její vytížení dva pruhy nevyužije naplno nikdy. Navíc ve směru z centra je až k metru Kolbenova pravý pruh plně využit na parkování. Nebylo by tedy příliš práce se změnou menatlity a chování lidí v daném místě, jen by se aktuální stav zviditelnil (pruhy na parkování a cyklopruh, značky, ...). Od metra Kolbenova směrem z centra dál na Hloubětín jsou oba pruhy volné. Nicméně dodržování rychlosti tu nikdo neřeší (rovný dlouhý přehledný úsek). Tady nevím jestli pokračovat s pruhem na silnici, nebo klidně na nevyužívaném chodníku.
    Navíc s aktuálně probíhající výstavbou bytových domů u metra Kolbenova naroste potřeba dopravu v okolí řešit, tak proč tuto nepodchytit v zárodku?

    Please sign in to vote.
  • Najezd na mustek pred Rokytku

    Created by klinger // 1 thread

    There is an high step when entering/leaving bridge over the Rokytka rivulet. Cyclists have to slow down rapidly or completely stop and step off the bicycle to safely cross this bridge edge. It would be great to create some smoother enter/exit edge to provide more comfort and safe bicycle route.

    Please sign in to vote.
  • Stojan a zákaz

    Created by schunka // 1 thread

    Po neuvěřitelně dlouhé době, se tento prostor dá využít. Snahy MČ chválím a jsem vesměs rád za změny vedoucí k využití "eráru" všemi. Teď ovšem musím přidat to očekávané ale.
    Že jde o čistě in-line dráhu omezuje její využití, a to dle řádu dost zásadně (viz. foto). Podle pravidel cestu nesmí použít nikdo jiný než bruslaři, což je velmi zhusta porušováno, zejména chodci, ale i cyklisty.
    To, že na kole musím ujet o cca 50 m navíc, tím že nevyužiji kratší in-line dráhu mi vážně nevadí. Příčí se mi ale to omezení. Velmi často jsou na dráze děti na kolech (pro něž a je to skvělá volba na kraji sídliště), které sem ovšem podle pravidel nesmí. Ani jejich pěší rodičovský doprovod, nemluvě o psovi na vodítku, kterého ti rodiče vedou. Samozřejmě tudy nemohou projet ani koloběžkáři či skateboardisté z nedalekého skateparku.
    To vše bych ještě nějak dokázal rozchodit. Největší špek je pro mě betonový cyklostojan na prostředním trojúhelníku. To, že je příliš blízko dráhy, a při jeho použití, by kolo do této zasahovalo je jen taková třešinka na dortu. Ovšem ta nesmyslnost je úplně dechberoucí. Nebo snad někdo předpokládal, že si bruslař přivede kolo doprostřed dráhy a tam ho nechá a bude jezdit okolo, aby kolo opět odvedl. Jinak přeci není možné ho tam podle pravidel dostat.
    Byl bych moc rád, kdyby mi celou tuhle problematiku někdo dokázal objasnit, abych si nepřipadal jako v Absurdistánu.
    Ideláním řešením by bylo uvolnění pravidel - neomezovat tak striktně, povolit další účastníky, případně pouze vyznačit, že jde primárně o in-line dráhu, ale abychom se k sobě chovali ohleduplně. Stejně jsem tam ještě nepotkal nikoho, kdo by případné porušení pravidel trestal. A pokud MČ nechce na dráze cyklisty, tak přesunout i ten stojan někam, kde ho legálně bude možné použít.

    Please sign in to vote.
  • neupravený chodník

    Created by Jirka L. // 1 thread

    neupravená zeleň na chodníku pro cyklisty a chodce, stromy a keře zásadně zasahují do cyklostezky.

    Please sign in to vote.
  • Povrch chodníku

    Created by schunka // 1 thread

    Nově legalizovaný průjezd po chodníku v Ocelkově je takovým danajským darem. Je sice báječné vyšlápnout do kopce bez těsně míjejících aut, ale bylo by lepší nebát se proražení duše, zničení ráfku, či jen pádu z kola. Nerovnosti, které na tomto chodníku jsou, dosahují odporné velikosti.
    Výhody vést po něm bezpečně cyklostezku jsou tím tak poníženy téměř k nule.

    Please sign in to vote.
  • Volne pobihaciji psi

    Created by schunka // 1 thread

    A26 od Hořejšího rybníku až k Elišce je krásná a hojně užívaná stezka. Chodci, bruslaři, běžci, kočárky, ... to jsou všechno věci které se zde potkávají a není s nimi vesměs problém, vždy se s nimi dá domluvit, jde přeci jen o lidi (i když často odstřiženými od reality sluchátky v uších a displeji před očima). Co mi čím dál častěji na této trase vadí jsou neukáznění pejskaři, kteří své miláčky nemají na vodítku.
    Můžeme polemizovat o tom, že někdy je lepší, když mezi páníčkem a psem není šňůra o kterou se přerazíte. Ale už jsem potkal několik psů kteří zjevně někomu patří, ale ten někdo není nikde poblíž a pes svými pohyby hrozí kolizí.
    Jezdím tu opatrně a ohleduplně, když se nevejdu tak prostě zastavím, ale víc a víc mě tato trasa ohrožuje a je škoda takový krásný, rovný, hladký (neuvěřitelně drahý) úsek opustit kvůli pár bezohledným lidem.
    Řešením (i když rozhodně ne 100%) by mohla být značka/cedule upozorňující na ohleduplnost s upozorněním na "vodítkování" psů a občasná návštěva městské policie

    Please sign in to vote.
  • Velké díry ve vozovce na A25/A44

    Created by Root // 1 thread

    V místě přechodu dlažby na asfalt jsou vypadané kostky přes celou šířku silnice, zvlášť při sjezdu velmi nepříjemné. Situace se stále zhoršuje.

    Please sign in to vote.
  • Odstraněný přechod přes Kbelskou

    Created by Vratislav // 0 threads

    Přechod přes Kbelskou na prodloužení Mochovské byl nahrazen místem pro přecházení. To samo o sobě není problém (křížení je díky dávkování dopravy sousedními světelnými křižovatkami celkem OK). Hrozí ale, že při připravovaném zahloubení Kbelské zde příčná vazby zanikne zcela, v projektu zde není lávka. Zrušení přechodu vypadá jako "dělostřelecká příprava," nebude-li zde přechod, nebude zjevný důvod mít zde lávku.

    Please sign in to vote.
  • Vyřešené: Vysoký obrubník chodníku

    Created by Tomáš Frantík // 2 threads

    Pokud jedete Kbelskou od Kolbenovy nahoru na Prosek (příp.obráceně) je velmi nepříjemné jet po silnici. Dá se využít chodník po levé straně - ale při jízdě po tomto chodníku musíte 6x slézt z kola kvůli obrubníku bez nájezdu. Patrně někteří cyklisté již částečně pomohli a umístili tam různé kusy betonu a kameny, ale stejně pokud nechcete ničit ráfky, párkrát slezete. Stačilo by vybetonovat či vyasfaltovat krátké nájezdy a jízda po nevyužívaném chodníku by byla mnohem pohodlnější.

    Please sign in to vote.
  • jízda v jednosměrce

    Created by Jirka L. // 1 thread

    nájezd k metru Hloubětín je značen tak zvláštně že člověk jede po vyznačeném cyklopruhu, který se rozdvojí, ovšem - vlevo zákaz vjezdu, při pohledu doprava zákaz taky a ještě do jednosměrky a samozřejmě bez vjezdu cyklistů.
    Kde soudruzi udělali chybu?

    Please sign in to vote.
  • Lávka přes železniční zastávku Rajská zahrada i pro cyklisty

    Created by Vratislav // 1 thread

    Součástí stavby připravované železniční zastávky Rajská zahrada je lávka od stezky A26 přes Chlumeckou a železniční trať. Bylo by velmi žádoucí, kdyby připravované lávky byly použítelné i pro jízdu na kole - pro napojení Hutí na trasu A26 namísto frekventovaného mostu z Jordánské. To ale stávající koncept rozhodně neumožňuje.

    Please sign in to vote.
  • Chvalská částečné zcykloobousměrnění

    Created by Otto96 // 1 thread

    V ulici Chvalská proběhlo před několika dny zcykloobousměrnění v části mezi křižovatkami s Horoušanskou a Klánovickou. Přibylo taktéž značení informující řidiče a přikázané směry jízdy pro cyklsity - 1. Do Horoušanské která je po pár metrech jednosměrná (lze odbočit do dvora mezi domy a projet ho, člověk si legálně stejně moc nepomůže dojede na chodník na úrovni ulice Libická, použitelné pouze pro jezdce z okolních domů) 2. doleva na náměstí (je zde značka zákaz vjezdu, ale zřejmě je myšlen podjezd Poděbradské a pokračování po druhé straně). Je to dobrý krok vpřed, ale měly by být ještě udělány úpravy v okolí, aby cykloobousměrka navazovala na další trasu. Snad by pomohlo pro úplnou legálnost připsat do dodatkové tabulky s výjímkami pro zákaz vjezdu na náměstí cyklisty, značky zákaz vjezdu a přikázaný směr si protiřečí.

    Please sign in to vote.
  • Zřejmě chybně značky

    Created by Václav Kříž // 1 thread

    Pro podklad pro změny dopravního značení, který dávám dohromady pro Odbor dopravy Prahy 14, potřebuji nafotit ze všech stran tuhle křižovatku stezek (vidět, jaké tam jsou či nejsou značky), jsou dle všeho omylem špatně, ale chci to mít ověřené.
    Týká se to i křižovatky stezek víc na západ. GPS: 50.101015,14.572736

    Please sign in to vote.
  • Vyřešené: Piktogramy v ulici Broumarská

    Created by Petr Vocetka // 1 thread

    V ulici Broumarská od Rajské Zahrady do Kyjí doplnit piktogramy. V současné době jsou pouze na 20m úseku, který byl rekonstruován. Nebude-li v dohledné době rekonstruován i ten zbytek tak by stálo za to je doplnit až na křižovatku s ulicí Rožmberská. V ranních hodinách je zde pravidelně kolona a moc by to pomohlo při předjíždění.

    Please sign in to vote.
  • Propojení Praha14-Praha20

    Created by RadkaH // 1 thread

    Dobrý den. Jsem si vědoma, že navrhuji ne zrovna jednoduchý projekt. Jedná se o propojení dvou sousedních městských částí Praha 14 a Praha 20 zřízením nové cyklostezky (přeložením stávající 0035) v oblasti podél železniční tratě Praha Vysočany-Praha Horní Počernice v úseku od současné cyklotrasy A44 a dále přes rychlostní silnici R10 Novopackou do Chval. Myslím, že by tak došlo k mnohem přívětivějšímu propojení než je současný labyrint trasy 0035 v oblasti Bus terminálu Černý most a okolí-je zde mnoho bariér typu přejezdy obrubníků,kličkování mezi najíždějícími autobusy,kolize s chodci apod. Dle jistých informací plánuje SŽDC modernizaci této žel.trati včetně zrenovování mostu nad R10. Jako příklad by mohl sloužit žel.most na trati Praha-Beroun v úseku Černošice-Všenory, kde slouží nejen cyklistům po boku mostu lávka.Došlo by tak ke kýženému bezpečnému oddělení cyklodopravy od automobilové ve velmi dopravně zatížené oblasti Černý most, která se výstavbou dalších obchodů a obřích parkovišť stále více zatěžuje, a není zde klidněji ani o víkendech (do CČM dojíždí tisíce mimopražských aut za nákupy neustále). Na obou koncích je pak dobrá návaznost na již fungující cyklotrasy, v Kyjích A44 a A26, ve Chvalech A257, které již vedou do rekreačně příjemnějších lokalit Prahy a okolí.

    Please sign in to vote.

This map shows all issues, whether points, routes, or areas:

Spinner Please wait…
Back to top